AZ Havířov

Vstupenky na utkání AZetu kupujte zde.

Čistší a výraznější led - AZ využil nové metody při tvoření ledové plochy

20.07.2015 | David Motloch

Suchá příprava mužského áčka je již nenávratně u konce, což znamená jediné - hráči opět obují brusle a naskočí na led. Ledová plocha v K&K PNEU Aréně se však letos dělala novým způsobem a nechala se inspirovat moderním trendem používaným u ostatních týmů. AZ společně se SSRZ a firmou Denas tak docílil výraznějších rysů - bělejší led a viditelnější reklamy. A v čem nová metoda spočívá? Více v článku!

Doposud se reklamy, čáry a další motivy barvily a bílily přímo na beton, až poté celou plochu pokryl led. Letos se však AZ rozhodl využít moderního trendu používaného ve spoustě arénách a systém výroby ledové plochy tak doznal výraznějších změn.

Nejprve plochu pokryla zhruba centimetrová vrstva ledu, tento led se posléze nastříkal, nabílil a nanesly se na něj vybrané reklamy a sponzoři. Po této fázi se vrstva ledu navýšila o dalších zhruba 2,5 centimetrů ledu.

V minulých letech se stalo také zvykem, že s malováním reklam a celkové tvorby ledové plochy pomáhali fanoušci AZetu, letos však bylo třeba povolat profesionály. Se správnou tvorbou tak pomáhal SSRZ, firma Denas, která dodala barvu a bílila led, a paní Pinkasová, která společně se svými lidmi malovala reklamy.

"Má práce spočívá v tom, že na základě návrhu zhotovím v počítači velké šablony reklam, které jsou třeba. To znamená například navrhnout logo statutárního města Havířov o velikosti 5x5 metrů, které se následně vytiskne jako billboard. My to logo pak prodírkujeme a naneseme přesně na místo, kde je třeba," prozrazuje postup tvoření reklam paní Pinkasová.

Nová metoda přípravy ledu je ekonomicky náročnější, navíc je složitější i v celkovém měřítku. "Na výrobu barvy je třeba i speciální chemik, pan Blažek z firmy Denas v Bílovci nám tak vytvořil speciální akrylát. Samozřejmě to složení společně s metodami dělání ledu se neustále mění. Vzpomínám si na rok 1994, kdy ve Frýdku-Místku a Ostravě probíhalo mistrovství světa do 21 let a my jsme písma ještě lepili."

Nanesené šablony s logy sponzorů se tedy nanesly na tenkou vrstvu ledu, následně se plocha zakryla dalšími zhruba 2,5 centimetry ledu, čímž byla ledová plocha dokončena. Vedení AZetu děkuje SSRZ, firmě Denas a paní Pinkasové za skvělou spolupráci a my doufáme, že výraznější led přijde vhod i na oko havířovského fanouška.

Podobně smýšlí i generální manažer AZetu Patrik Rimmel. "Led bude podstatně více bílý, což určitě ocení naši fanoušci a zároveň i reklamy budou více vidět, což pro změnu uvítají naši sponzoři."

Podívejte se, jak se led postupně tvořil

Youtube