AZ Havířov

Vstupenky na utkání AZetu kupujte zde.

Jak to chodí na tripu

21.11.2017 | Martina Kotulová

Na dlouhý venkovní trip tentokrát míří i redakce Havířova. V Čechách čekají AZeťáky tři zápasy a my tak chceme přinést aktuální informace a přiblížit atmosféru z venkovního výjezdu.

Třízápasový trip do Čech k utkáním 22. - 24. kola WSM ligy začíná pro havířovské hokejisty už ve středu 15. listopadu po poledni. Po dopoledním tréninku si jen rychle odskakují doplnit potřebné zásoby na cestu vedle do obchodu, balí věci a bágly do autobusu a v jednu hodinu opouštějí prostory havířovského zimáku.

Před dlouhou cestou a třemi venkovními zápasy panuje dobrá a veselá atmosféra, která soudě podle občasných výbuchů smíchu ze zadní části autobusu vydrží po celou cestu.

Po sedmi hodinách, třech filmech a jedné přestávce za Hradcem Králové, se ocitáme před ústeckým stadionem, kde si kluci odnášejí hokejové bágly do kabiny a míří se na večeři. Po steaku se zeleninou a opékanými brambory nasedáme zpátky do autobusu a jedeme se ubytovat do nedalekého penzionu.

Druhý den ráno, což je čtvrtek, potkáte některá ranní ptáčata na snídani už okolo sedmé hodiny a postupně se přidávají další až do půl desáté, kdy se může každý zasytit díky švédským stolům a vybrat si, co má rád. V deset hodin pak následuje sraz v kabině na zimáku, kam všichni vyrážejí pěšky.

V kabině si každý nachystá, co potřebuje, obleče se do výstroje, všichni se poradí a ve třičtvrtě na jedenáct jdou kluci na ledovou plochu na první dopolední rozbruslení. Následuje oběd v restauraci na stadionu, kdy se všichni s chutí pustí do kuřecího plátku a bramborové kaše a po potřebném odpoledním klidu a taktické poradě na penzionu, se všichni přesouvají autobusem zpátky na zimák k další taktické přípravě.

Kluci se rozcvičují na suchu, hrají venku bago, prohlížejí si ledovou plochu. Gólman Ondra Bláha usedá na tribuny ve svém rituálu a pokračuje protažením. Do začátku zápasu je to asi hodina, hokejisté si oblékají své výstroje a v 17:20 nastupují na led k rozbruslení před zápasem, který startuje v 18 hodin.

Vidíme pro diváky asi ne moc pohledné utkání. Naši se soustředí na kvalitní defenzivu, na kterou před zápasem apeloval i trenér, společně s trpělivostí a sebevědomím směrem dopředu. Kluci si jeho slova berou k srdci a hrají v obraně poctivě i v sériích oslabení, kterých ani tentokrát není na naší straně málo. Ústí však ani jedno nevyužilo, a to ani v případě převahy pět na tři.

Zápas dopadl dobře a na naší straně panuje skvělá vítězná atmosféra. Hráči děkuji hrstce fanoušků, která na utkání dorazila, a která se navíc může těšit z bonusu od gólmana Bláhy, který byl na havířovské straně vyhlášen hvězdou utkání. Od Ústí dostal cenu, kterou předává jednomu z fanoušků a ta je jistě dobře zahřeje na cestě domů.

Po zápase mířím s týmem do kabiny, kde trenér děkuje za výkon a kluci si můžou zakřičet pokřik. Nechybí ani pozápasové rozhovory, v případě trenéra je v režii domácí redakce, hráče vyzpovídám sama, tentokrát utkání hodnotí Radek Pořízek. Následuje večeře v restauraci na zimáku a postupně se všichni scházejí v autobuse a míříme dále do Karlových Varů.

Cestou se pouští film, kluci si povídají a odpočívají a kolem půlnoci dorážíme k hotelu ve Varech, kde se všichni ubytujeme. Ráno následuje snídaně klasicky formou švédských stolů a v 10 mají hokejisté sraz v kabině na stadionu, kam vyrážejí pěšky. Zázemí karlovarské arény je špičkové a dýchá na nás extraligová historie a velkolepost.

Po obědě, odpoledním klidu a taktické poradě opouštíme hotel a vydáváme se na stadion, zase dvě hodiny před zápasem. Kluci se chystají každý podle sebe, protahují, rozcvičují, hrají bago a 40 minut před začátkem utkání vyjíždějí na led k rozbruslení.

Na poradě apeluje trenér na kázeň a odhodlání vůči Varům a ze začátku utkání tomu tak také je. Oba týmy hrají poctivě zezadu a první gól se daří vstřelit Havířovu, ale po dvou minutách Energie odpovídá a do šaten jdeme za vyrovnaného stavu. Ve druhé třetině se dočkáme gólové přestřelky, ze které nakonec vychází lépe Karlovarští. Přesto, že v jednu chvíli vedeme 2:3, tak soupeři se podaří skóre otočit na 5:3 a vedení si už do konce třetiny uhlídá. V poslední periodě a po změně brankáře na naší straně dostáváme ještě jeden gól. Konečný výsledek pak ještě z naší strany upraví na 6:4 Jakub Illéš.

Po zápase hodnotí v rozhovoru utkání právě Jakub a následně míříme s trenérem na tiskovku. Pak už se zase pomalu balíme, dostáváme večeři do autobusu a míříme do Kladna. Ubytovaní jsme v hotelu Sletiště, kde jsou pokoje pojmenovány po sportovních osobnostech města.

Další den, v sobotu, na kluky čeká jen dopolední trénink na nedalekém stadionu, kam opět vyráží pěšky příjemnou procházkou. Sraz v kabině mají v 10 hodin a o třičtvrtě hodiny později vyjíždějí na led. Po obědě mají volno, které si mohou užít, jak sami chtějí. Někteří zůstávají na hotelu a někteří zase vyrážejí na procházku do města, kde se zastavují na kávu a něco dobrého v nákupním centru.

Po návratu je na programu večeře a odpočinek před následujícím dnem, kdy se utkáme s posledním soupeřem našeho tripu, Kladnem.

Zápasový den má stejný scénář jako ty předchozí, jen s tím rozdílem, že je časově trochu posunutý. Hrajeme totiž už ve čtyři hodiny odpoledne, tudíž je dříve dopolední trénink, oběd i odhlášení z hotelu.

Na hotelu opět nechybí taktická porada, i tentokrát mají v zápase kluci vycházet z defenzivy, hrát natěsno, ale bez faulů, dohrávat osobní souboje a spoléhat na útočné výpady. Nutno říct, že taktika se jim v zápase daří splňovat na jedničku a sám výsledek zápasu (5:1) hovoří o tom, že Kladnu v utkání nic moc nedovolili.

Už před koncem zápasu se kluci začínají bouřlivě radovat na střídačce, děkují havířovským fanouškům a po zápase si opět mohou zakřičet v kabině pokřik a vychutnávat si radost z cenného vítězství. Po zápase v rozhovoru krátce zpovídám Jakuba Dudka, střelce jednoho z pěti gólů, který se vrátil do sestavy po zranění. Na tiskovce ještě utkání hodnotí oba trenéři a pochvala kladenského trenéra Hořavy směrem k Havířovským potěší.

Z tripu si odvážíme celkem 6 bodů. Nestačili jsme jen na favorita soutěže z Karlových Varů, i zde však můžeme vidět pozivitum, jelikož i zde se Havířovští čtyřikrát prosadili. Trip to byl velice náročný a dlouhý, ale s nádechem úspěchu se domů vrací ještě lépe. Osobně můžu jen děkovat za tuto zajímavou zkušenost.