AZ Havířov

Finále play-off 2024, AZ HAVÍŘOV - CHOMUTOV První domácí utkání ve středu od 17:30!

VSTUPENKY NA PLAY-OFF KUPUJTE ZDE.

Práce ve sportu pro mě není a nikdy nebude stereotypní, říká marketingová manažerka AZetu Martina Kotulová

01.09.2019 | Jan Kudělka

Pozici marektingové manažerky zastává od ledna Martina Kotulová. Vyzpovídali jsme ji, jak se k práci dostala, co chystá a jaké jsou její plány na novu sezónu.

V dnešní době není jednoduché zastávat vedoucí pozici. Na základě čeho jste se rozhodla tuto funkci na začátku letošního roku vzít a jaké jsou vaše plány do budoucna coby havířovské marketingové manažerky?

Už před startem minulé sezóny jsem šla do toho s vědomím, že by se to mohlo jednou stát, že Martin Kučera (bývalý marketingový manažer pozn. red.) bude chtít odejít a že bych mohla být jeho náhrada. Tehdy jsem se rozmýšlela, jak moc se chci tady zapojovat, protože jsem byla čerstvě po škole a musela jsem se věnovat práci. Šla jsem do toho s tím, že načerpám hodně zkušeností. 

Minulá sezóna byla strašně náročná, chystaly se oslavy, pořádaly se akce pro školy a další. Na konci roku Martin skončil a tohle zůstalo na mně. Když jsem tady poprvé přišla, tak mě nenapadlo, že budu mít možnost tuhle práci dělat a jsem za to ráda. I díky tomu, že jsme hodně spolupracovali, tak ten přechod byl pak snazší, ale spoustu věcí se pořád učím. Jsem moc ráda, že jsou v klubu lidi, kteří jsou ochotni pomoct a od kabiny až po vedení dobře spolupracují.

Moje plány do budoucna? Asi bych tady chtěla pár sezón vydržet, protože ne všechny výsledky práce jdou vidět hned a některé věci se musí budovat, takže aby byla vidět má práce, tak je potřeba tady být trochu déle. Takže pokud mě tady budou chtít, bude mě to bavit a budu tuto funkci stíhat i s druhou prací, tak bych tady chtěla zůstat.

Ve funkci marketingové manažerky AZetu jste od ledna a máte už nějaké zkušenosti s touto prací. Občas se ale stane, že prvotní nadšení z práce, která člověka baví, opadne a člověk ztratí zájem, jak je to u vás? Baví vás tato práce stejně jako na začátku?

Já bych dokonce řekla, že mě baví více než na začátku. Do všeho se dostávám a cítím se být v některých věcech jistější. Vždy jsem měla ráda a lákalo mě sportovní prostředí. Od mala jsem se v tomto prostředí pohybovala. S taťkou jsme byli pořád na fotbale. Baví mě to napětí, že to není nuda a že jednou jsi nahoře a jednou dole. Od toho se mé nadšení k této práci odvíjí a říkala jsem si, že kdybych v tom mohla pracovat, tak by to byla paráda. Práce ve sportu není a nikdy nebude stereotyp. A není to jenom o dění na ledě. Je to i o dění mimo led. Ve svém oboru potkávám spoustu nových lidí a tváří, co se týče hráčů, fanoušků, partnerů a je to strašně fajn. Prvotní nadšení z mé práce neopadlo ba právě naopak.

Předtím, než jste se stala marketingovou manažerkou, jste pracovala také v havířovské redakci. Jak jste se vlastně ocitla v AZetu a z pozice redaktorky dostala až na manažerskou pozici?

Je vtipné, že zrovna dneska tady máme focení, které bylo před dvěma lety první akce, na kterém jsem se jako redaktorka ukázala, to je fajn zavzpomínat. Já jsem tady nastoupila hned po dokončení vysoké školy, kterou jsem studovala v Brně. Do havířovské hokejové redakce sháněli nové redaktory. Oslovil mě právě Martin Kučera, který věděl, že jsem zrovna dokončila studium Mediálních studií a žurnalistiky, znal mě díky práci pro HSC Havířov a Havířovskou desítku a věděl, že se vracím zpátky do Havířova. Ze začátku jsem byla rozpačitá, ale nakonec jsem si řekla proč ne? Byla jsem v redakci nejdříve takový zkušební měsíc, abych zjistila, jak to tady vlastně chodí. V redakci jsem byla pod vedením Tomáše Vlčka (šéfredaktor havířovské redakce pozn. red), se kterým jsme si porozuměli a dohodli jsme se, že to do toho půjdu. Postupem času jsem se začala starat v redakci hlavně o sociální sítě. V další sezóně, jsem začala hodně pomáhat Martinovi Kučerovi. Pak už to byl takový spád, že když se rozhodl odejít, tak jsem byla vhodná kandidátka na pozici marketingové manažerky.

Máte za sebou, dalo by se říct skoro celou první sezónu v pozici manažerky, jak jste si ji užila?

Skoro celá první sezóna je celkem silné slovní spojení, protože do této pozice jsem nastoupila v lednu, a to už se skoro blížil konec sezóny, takže většinu práce odvedl tehdy Martin. Takže pro mě první velkou sezónu bude tahle. Jak už jsem řekla, byly oslavy, bylo spoustu doprovodných aktivit, a to všechno se chystalo hodně dopředu, já jsem mu s tím jenom pomáhala a vlastně od ledna jsem navázala jenom na tu jeho práci, kterou tady nastavil, takže celou sezónu budu hodnotit až příští rok.

Po náročné práci jste si byla jistě někde odpočinout. Kde to bylo konkrétně v letošním volnu? Které místa jste navštívila v průběhu dovolené?

Moje letošní dovolená, byla taková ne-dovolená :-). Mám ještě jednu práci, takže musím vybírat, kdy se někam vypravím. Už několik let jezdím na tábor, kam jsem jezdila jako dítě. Teď jezdím jako vedoucí, takže letošní odpočinek od práce byl velmi aktivní. Dva týdny s dětmi na táboře, moc jsem se nezastavila, ale je to obrovské odreagování se skvělými lidmi v jiné realitě, kdy člověk zapomene na všední život. Teď na konci prázdnin jsem byla jen na prodloužený víkend v Polsku u moře. Je tam krásně! Doporučuji :-)

Blíží se nám nová sezóna. Máte přichystané nějaké překvapení, které přilákají fanoušky na stadion?

Budu se znovu opakovat. Máme za sebou akční sezónu, kdy byly oslavy 90. výročí od založení klubu, zaváděl se online prodej vstupenek, nové vratné kelímky a spousta dalších novinek, takže si na ně musejí fanoušci zvyknout, než přijdeme zase s něčím novým. Co se týče online ticketingu, s tím se dá dále hodně pracovat, vytvářet různé zápasové balíčky, přemýšlet nad dynamickým marketingem atd. Něco se chystá i směrem k našim partnerům, ať jsou u nás spokojení. :-). Jednou z novinek je, že začínáme pracovat s novými lidmi, aby byl servis pro fanoušky z hlediska informovanosti lepší. Co se týče například videí apod. Také jsou dost oblíbené akce, kdy kluci vyrazí mezi lidi, ať už do škol, na události našich partnerů, výborný ohlas měla v loňské sezóně návštěva klientů denního stacionáře, kteří přišli na prohlídku stadionu, tréninku a pak poseděli s hráči v kabině. Takový pohled do zákulisí a seznámení přímo s hokejisty buduje vztah s těmi lidmi a věřím, že se pak na ten stadion rádi vrací. 

Jsem taky ráda, že do doprovodných aktivit na stadionu se zapojují naši partneři. První akci dáme dohromady s pivovarem Ostravar, hned po prvním domácím zápase, který hrajeme v sobotu 14. září se Vsetínem, a chtěla bych tak pozvat fanoušky, ať si přijdou posedět s hráči a zasoutěžit si o společnou exkurzi do pivovaru, kde pro ně připraví opravdu zajímavý program. I letos bude ve velkém pojat jeden zápas, a to v sobotu 30. listopadu s Jihlavou, v duchu Čerta a Mikuláše, na němž se budeme podílet společně s Podou, Residomem a určitě i dalšími partnery. Také letos začínáme znovu spolupracovat s rádiem Čas, nový mediální partner nabízí také několik možností, jak zatraktivnit doprovodný program a i díky nim budou probíhat další soutěže o lístky, které bychom letos rádi rozvinuli i my, nejvíce na Facebooku a pak přímo na stadionu v přestávkových soutěžích. 

V dnešní době jsou často využívané sociální sítě, protože mladí lidé všech věkových kategorií na nich tráví svůj čas. Máte nějaké nápady, jak přimět fanoušky přijít se podívat na zápas na stadion, než aby sledovali zápas svého oblíbeného týmu na svých přístrojích?

Já si osobně myslím, že pořád lidi, kteří mají rádi hokej a fandí svému týmu, tak návštěvu na stadioně nevymění za informace ze sociálních sítí. Myslím si že sociální sítě slouží spíše k informovanosti o věcech, které se v klubu dějí, než aby vyloženě využívali jen je a na stadion nepřišli. Samozřejmě nějaké přenosy jsou atp, možná nám to pár lidí ze stadionu vezme, ale pořád si myslím, že většina lidí chodí na zápas na stadion, jde o atmosféru, kterou tady můžou zažít. Je fakt, že sociální sítě jsou v dnešní době hodně využívané a i my se s nimi snažíme dobře pracovat, nastavit je tak, aby fungovaly a dávat tam samozřejmě kvalitní obsah, který by se k fanouškům třeba ani nedostal. Jednou z novinek pro letošní sezónu je, jak já mu říkám, Videočlověk :), který nám bude natáčet pozápasové rozhovory, stříhat videa a věříme, že se mu u nás bude líbit. Je to mladý kluk, který začíná pracovat v tomto oboru, takže když se mu tato práce zalíbí, tak věřím, že s námi chvíli vydrží :-).

Jak si osobně myslíte, že havířovský A-Tým pod vedení Jiřího Režnara a Patrika Rimmela v letošní sezóně dopadne?

Já si myslím, že to vyhrajou :-). Samozřejmě jim věřím, jsou tu šikovní mladí kluci, pod vedením zkušených trenérů. Věřím, že to poskládají stejně dobře jako loni, že si všechno sedne a že nás kluci v nadcházející sezóně zase mile překvapí.

Děkujeme za rozhovor. 

Youtube